۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۴

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور:

تقویت و گسترش انس و تدبر در قرآن از ماموریت‌های دارالقرآن است

تقویت و گسترش انس و تدبر در قرآن از ماموریت‌های دارالقرآن است

بوشهر- رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: توسعه انس و تدبر در قرآن و گفتمان‌سازی مفاهیم پایه قرآنی بین عموم مردم ۲ مأموریت اساسی سازمان دارالقرآن الکریم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده چهارشنبه شب در دیدار با، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به معرفی سازمان دارالقرآن و ظرفیت‌ها و مأموریت‌های آن پرداخت.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان حاکمیتی قرآن و عدم استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها بر لزوم پرداختن به معارف عمیق و غنی قرآنی تأکید کرد.

وی در این دیدار به توضیح و تبیین ۲ مأموریت اساسی سازمان در «گسترش آموزش معارف قرآن جهت توسعه انس و تدبر در قرآن» و «گفتمان‌سازی مفاهیم پایه قرآنی بین عموم مردم» پرداخت.

تقویت و گسترش انس و تدبر در قرآن از ماموریت‌های دارالقرآن است

مشاور رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه سخنان خود افزود: تهیه آئین‌نامه‌های دوره‌های آموزش تدبر و تربیت مربی و مدرس تدبر، برگزاری پویش‌های ملی گفتمان‌سازی و حفظ موضوع، مستورا، محوریت دادن به علمای قرآنی در فعالیت‌های قرآنی استان‌ها، ارتقا برنامه‌های قرآنی حوزه علمیه، برنامه‌های تلویزیونی قرآنی را از جمله اقداماتی دانست که در این چند ماه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به عدم استفاده از ظرفیت بالای شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در مورد فرآیند انتقال شورای توسعه به سازمان تبلیغات اسلامی توضیحاتی ارائه داد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: شورای توسعه در استان بوشهر به دلیل هم‌افزایی خوب مسؤولان این استان، جایگاه ویژه‌ای دارد و ما به دنبال ارتقا این جایگاه هستیم.

کد خبر 5940283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha